Felanmälan görs inloggad via hemsidan https://brfariket31.se/arendehantering/skicka-in-arende
I undantagsfall kan felanmälan även göras via styrelsens postlåda på Mältargatan 2 eller via epost till
Jour
Vid akuta fel efter kontorstid, dvs efter 16.00 på vardagar samt helger,
kontakta jouren på telefon 020-731 731.
Detta bör undvikas och ska endast ske:
- Vid fel eller haveri där det finns risk för följdskador (exempelvis vid vattenläckage).
- Vid andra brådskande fall, exempelvis om värmeanläggningen inte fungerar vintertid.
OBS! Jourutryckning för icke akuta fel, debiteras den som anmält felet. Om du själv orsakat felet (t.ex. stopp i avloppet) blir du betalningsskyldig.
Hiss
Vid fel på hissen, kontakta leverantören Kone direkt på telefon 077-1500000. (Val 1 för felanmälan)
.
Vitvaror
Vid fel på vitvaror i bostaden kontakta din vitvaruleverantör direkt, BSH Home Appliances AB på telefon 0771-11 22 77.
Uppge alltid vad felet är samt namn, adress, telefon, E-nr och FD-nummer (var du hittar dessa nummer för respektive produkt anges i bruksanvisningen).